Cel puțin 75 de hoteluri au fost evacuate în insula Rodos, conform estimărilor, iar companiile de turism din sud-estul și vestul insulei se confruntă cu un număr mare de anulări, notează jurnaliștii de la Kathimerini. Operatorii de turism și companiile aeriene străine își anulează pachetele de vacanță și se concentrează pe zboruri „de salvare”, adică pe repatrierea turiștilor. Astfel, compania britanică Jet2 a anulat toate pachetele de vacanță și zborurile către Rodos până luni, 31 iulie, în timp ce Thomas Cook a anulat până la aceeaşi dată „pachetele” de vacanță în zonele cele mai afectate din Rodos, precum Kiotari și Lardos.
UI și Easy Jet au anulat pachetele de vacanță până marți, 25 iulie, oferind clienților opțiunea fie de a-și preschimba rezervarea pentru o altă dată, fie de a primi o despăgubire, dar situaţia este reevaluată permanent. Atât Easy Jet, cât și Ryanair își mențin zborurile către și dinspre insulă, fără a exista un număr mare de anulări pentru compania irlandeză. „Avem o serie de clienți care doresc să se întoarcă în ţară, în timp ce mulți continuă să dorească să meargă pe insulă. Vom continua să zburăm atâta timp cât acest lucru va fi sigur, iar aeroporturile rămân deschise”, a declarat directorul financiar al Ryanair, Neil Sorahan, într-un interviu acordat unui post de televiziune, comentând cifrele financiare pentru primul trimestru din 2023.
Operatorii de turism din zonele afectate evaluează în permanență datele și așteaptă ca incendiul să fie pus sub control pentru a putea face o evidență completă a pagubelor suferite. Se va vedea în perioada următoare dacă sezonul turistic ar putea fi cumva salvat pentru zonele afectate, în condiţiile în care, potrivit datelor oficiale, incendiile au afectat 10% din paturile disponibile în unităţile de cazare din Rodos.
Grupul hotelier Mitsis, care a înființat o linie telefonică permanentă, afirmă într-un comunicat că toate drumurile către și dinspre Kiotari sunt deschise, iar accesul la unitățile de cazare este sigur.
Conducerea Ministerului Turismului, în frunte cu ministrul Olga Kefalogianni și viceministrul Elena Rapti, se află de ieri pe insulă, în timp ce pe aeroportul Diagoras a fost instalat un Help Desk, administrat de Fraport Grecia, pentru a facilita – în colaborare cu ambasadele în cauză – plecarea în timp util a turiştilor care și-au pierdut documentele de călătorie.
În prima jumătate a anului, traficul de pasageri pe Aeroportul Rodos a ajuns la 2,1 milioane de persoane, în creştere cu 13,2% și cu 14,4%, față de perioada similară din 2022 și 2019. Britanicii, germanii și polonezii sunt pe primele locuri ca număr de turişi care vizitează insula.