Grupul Banca Transilvania a raportat un profit net de aproximativ 2 miliarde de lei după primele șase luni din acest an.

    Banca Transilvania a avut o evoluție pozitivă în primele șase luni din 2025 datorită creșterii numărului de clienți, activității operaționale și de consolidarea constantă a aplicațiilor folosite de persoanele fizice și de companii.

    „Prioritățile noastre în prima jumătate a anului au fost legate de integrarea și fuziunea cu OTP Bank România, creșterea activității operaționale post-fuziune și dezvoltarea organică BT, în condițiile unei piețe cu un ritm mai lent față de anii precedenți, precum și a unui mediu macroeconomic provocator. Cu toate acestea, am dovedit că motoarele noastre de creștere funcționează optim inclusiv în aceste condiții de piață. Ne așteptăm ca, odată cu implementarea reformelor și a consolidării fiscale, economia să își amelioreze problemele structurale și să își reia treptat creșterea, având impact pozitiv asupra populației și companiilor, ambele reflectate în business-ul nostru. Banca Transilvania rămâne principalul susținător financiar al economiei, antreprenorilor, companiilor, populației și diasporei”, a transmsi Ömer Tetik, Director General, BT.

    Grupul Banca Transilvania, profit de aproxiamtiv 2 miliarde de lei în prima jumătate a anului 2025

    Profitul net al Grupului Banca Transilvania a ajuns, la finalul lunii iunie 2025, la 1,97 miliarde lei, din care profitul net al băncii a ajuns la 1,78 miliarde lei, influențat de costurile de achiziție și integrare în Grupul Banca Transilvania a OTP Bank România și a celorlalte companii OTP din țara noastră (OTP Leasing, OTP Asset Management etc.), respectiv a BRD Pensii (Pilonul 3) și BCR Chișinău. 

    Grupul BT a generat un profit trimestrial (în T2 2025) de 1,09 miliarde lei, +25% față de T1 2025, creștere care provine atât din volume operaționale mari, cât și din sinergiile generate de achiziții.

    Activele Grupului Financiar Banca Transilvania au crescut până la 208,2 miliarde lei (+0,5% faţă de 31 decembrie 2024 și +17% față de 30 iunie 2024), iar creditele și creanțele din leasing nete au ajuns la 100,7 miliarde lei (+4,5% faţă de 31 decembrie 2024 și +27,9% față de 30 iunie 2024).

    Banca de la Cluj, cifre în creștere în 2025

    • Numărul de operațiuni realizate de clienții persoane fizice și companii prin toate canalele băncii a înregistrat o creștere semnificativă: +17,4% în S1 2025 față de S1 2024.
    • Banca a lansat constant funcționalități în aplicațiile BT Pay (destinată populației) și BT GO (destinată antreprenorilor). Opțiunile BT Pay se adresează, de asemenea, românilor de pretutindeni, pentru care banca a lansat platforma online BT pentru diaspora.
    • BT a ajuns la peste 5,2 milioane de carduri unice în wallet-urile digitale, iar numărul plăţilor cu telefonul este +30%, ajungând la 150 milioane (S1 2025 vs S1 2024).
    • Banca și-a mărit baza de clienți – inclusiv prin fuziunea cu OTP Bank România – și a ajuns la 4,84 milioane de clienți persoane fizice și companii, la 30 iunie 2025 Banca a atras, în medie, peste 40.000 de clienți noi în fiecare lună, în ianuarie-iunie 2025. 
    • Portofoliul de credite și creanțe din leasing nete, la nivel consolidat, este +4,5% (față de 31.12.2024) și +28% (S1 2025 vs S1 2024), atingând 100,7 miliarde lei. 
    • BT a finanțat companiile cu 9,7 miliarde lei, susținând mai ales proiecte de infrastructură, din sănătate, agricultură și energie.
    • 7,1 miliarde lei reprezintă creditele acordate de bancă populației, din care 46% sunt imobiliare/ipotecare, 54% sunt credite de consum fără ipotecă sau alt tip de finanțări pentru nevoi personale.
    • Economiile clienţilor au ajuns la 158,5 miliarde lei (+5,1% față de 31.12.2024, respectiv +14% în S1 2025 vs S1 2024).
    Distribuie

    🎙️ Jurnalist pasionat de actualitate, cu experiență în presa online din 2022.