Sursele citate precizează că decizia vine în contextul în care Carrefour
    își revizuiește întreg portofoliul global, pregătind în paralel retragerea
    și din* Argentina și Polonia*.
    *Carrefour își restrânge masiv prezența internațională*

    În 2025, grupul francez a accelerat procesul de optimizare a operațiunilor
    internaționale, retrăgându-se din mai multe piețe-cheie. În Italia,
    Carrefour a vândut rețeaua de 1.200 de magazine – dintre care 900 în
    franciză – către New-Princes Group.

    În Polonia, JP Morgan gestionează procesul de vânzare, iar în Argentina,
    Deutsche Bank este responsabilă de tranzacția prin care retailerul urmează
    să iasă de pe piață. Conform *Le Monde*, BNP Paribas va acționa ca advisor
    financiar pentru operațiunea din România, care este așteptată de luni bune
    în mediul de afaceri local.

    De altfel, publicația *LSA* notează că, în ultimele cinci luni, *Carrefour
    s-a retras din Grecia, Italia, Singapore, Malaezia și Columbia*, iar *planurile
    de ieșire din Indonezia și Turcia* sunt deja în derulare.
    *„Omul de la curățenie” accelerează restructurarea*

    Această strategie globală este coordonată de noul director general, *Georges
    Plassat*, supranumit în presa franceză „*Omul de la curățenie*”. Renumit
    pentru stilul său dur, Plassat este cunoscut pentru *politica strictă de
    reducere a costurilor* și pentru prioritizarea *consolidării lichidităților
    grupului*.

    Potrivit surselor din interiorul companiei, obiectivul său principal este
    rambursarea datoriilor Carrefour și modernizarea hipermarketurilor din
    piețele strategice – în special Franța și Europa de Vest.

    Prin aceste măsuri, grupul își propune să își consolideze poziția pe
    piețele unde are o profitabilitate ridicată, renunțând gradual la regiunile
    cu marje mici sau volatilitate economică ridicată, cum este și România.

    Distribuie