Sursele citate precizează că decizia vine în contextul în care Carrefour
își revizuiește întreg portofoliul global, pregătind în paralel retragerea
și din* Argentina și Polonia*.
*Carrefour își restrânge masiv prezența internațională*
În 2025, grupul francez a accelerat procesul de optimizare a operațiunilor
internaționale, retrăgându-se din mai multe piețe-cheie. În Italia,
Carrefour a vândut rețeaua de 1.200 de magazine – dintre care 900 în
franciză – către New-Princes Group.
În Polonia, JP Morgan gestionează procesul de vânzare, iar în Argentina,
Deutsche Bank este responsabilă de tranzacția prin care retailerul urmează
să iasă de pe piață. Conform *Le Monde*, BNP Paribas va acționa ca advisor
financiar pentru operațiunea din România, care este așteptată de luni bune
în mediul de afaceri local.
De altfel, publicația *LSA* notează că, în ultimele cinci luni, *Carrefour
s-a retras din Grecia, Italia, Singapore, Malaezia și Columbia*, iar *planurile
de ieșire din Indonezia și Turcia* sunt deja în derulare.
*„Omul de la curățenie” accelerează restructurarea*
Această strategie globală este coordonată de noul director general, *Georges
Plassat*, supranumit în presa franceză „*Omul de la curățenie*”. Renumit
pentru stilul său dur, Plassat este cunoscut pentru *politica strictă de
reducere a costurilor* și pentru prioritizarea *consolidării lichidităților
grupului*.
Potrivit surselor din interiorul companiei, obiectivul său principal este
rambursarea datoriilor Carrefour și modernizarea hipermarketurilor din
piețele strategice – în special Franța și Europa de Vest.
Prin aceste măsuri, grupul își propune să își consolideze poziția pe
piețele unde are o profitabilitate ridicată, renunțând gradual la regiunile
cu marje mici sau volatilitate economică ridicată, cum este și România.

